Wij leveren onderdelen, al is het in het midden van de nacht!
07/01/2022
Wij hebben al 30 jaar ervaring en verstaan ons vak goed. Jouw ontzorgen bij storingen en helpen bij het leveren van onderdelen. Wij hebben Simone Tresoor van Warmte365 gevraagd onze collega Rob van Ewijk (business unit manager Onderdelen) te interviewen. Hij weet alles over het reilen en zeilen van de afdeling en de 24/7 storingsservice.
Storingsservice
“Dertig jaar geleden is Wasco begonnen met deze service, toen alleen nog voor cv-ketelonderdelen. Destijds was het nog normaal dat de installateur een onderdeel bij de ketelleverancier bestelde”, vertelt Rob. “De installateur moest zo contact houden met een hele rits verschillende leveranciers. Dat was onhandig en kostte de installateur veel tijd.”
20.000 onderdelen
Wij hebben 20.000 onderdelen op voorraad en onze vestigingen zijn altijd voorzien voldoende onderdelen. Wasco is ondertussen al 30 jaar marktleider in het leveren van onderdelen door de unieke combinatie van veel voorraad, kennis om al deze onderdelen te vervangen én het ontwikkelen van werkinstructies voor de installateur. We leveren naast onderdelen van de ouderwetse cv-ketel ook onderdelen voor ventilatie-units, WTW-units, airconditioning en uiteraard warmtepompen.
24/7 bereikbaar
“De installateur kiest voor gemak: een telefoontje is voldoende om hem volledig te ontzorgen. Wij kunnen hem 24 uur per dag, 7 dagen per week helpen”, aldus Rob. “En ik kan je vertellen dat we daar enorm goed in zijn. Als een installateur eenmaal klant is, dan blijft hij dat ook. Dit komt omdat we altijd kunnen leveren wat hij nodig heeft en dat kunnen we ook snel. Als hij voor zes uur besteld, is het de volgende werkdag al in huis. Hij kan overigens ook vanaf 7 uur ’s ochtends zijn materialen ophalen bij een van de 34 Wasco-vestigingen.”
Je kan ons ook midden in de nacht bellen. De storingsservice regelt dan dat het onderdeel inclusief alle toebehoren per koerier wordt geleverd. Overdag wordt het onderdeel binnen 1 uur en buiten werktijden binnen 2 uur op de locatie geleverd. “Zelfs technisch zeer ingewikkelde reparaties kunnen wij prima begeleiden door alle kunde die wij aanwezig hebben op de afdeling. Daar kunnen we met recht trots op zijn”, vertelt Rob.
Vakkennis op de afdeling
Onze onderdelenverkoopondersteuningsafdeling bestaat uit 9 werknemers, waarvan er 6 zelf monteur zijn geweest. Er is erg veel kennis in huis en ze helpen graag bij de technische ondersteuning. Om hun kennis up-to-date te houden gaan ze met regelmaat een dag op cursus. Rob: “Dan gaan ze een dag naar een leverancier en mogen ze sleutelen aan nieuwe producten. Blijer kan je een techneut niet maken, zo leren ze steeds alles over nieuwe technieken.”
Een bus vol onnodige onderdelen
Veel installateurs rijden rond met een bus vol onderdelen die ze lang niet altijd nodig hebben. Die waarde kan oplopen tot wel 20.000 euro. “Dat liggende kapitaal is niet meer nodig als je gebruik maakt van onze voorraadbeheerservice.”. Wij hebben 30 jaar aan data verzameld en weten precies welke onderdelen een installateur het beste in zijn bus kan hebben liggen. Met deze onderdelen kan hij ongeveer 95 procent van alle storingen oplossen. “Deze voorraad kost hem ongeveer 7.000 euro, dus dat scheelt aanzienlijk. Als een installateur aan ons doorgeeft welke merken ketels of warmtepompen hij in zijn abonnementen heeft zitten, kunnen wij hem een nog beter advies geven.”
(BRON: www.warmte365.nl)