Over Wasco
Zoek
Zoek
Sluit
Je probeert onze website te bekijken via een browser die wij helaas niet meer ondersteunen per 1 februari 2021. Hierdoor werkt de website voor jou mogelijk niet optimaal. Wij willen natuurlijk dat je op de beste en veiligste manier onze website kunt bezoeken. Daarom adviseren wij je om een andere browser te installeren. Wil je weten hoe je dat kunt doen? Lees hier dan meer.

Daikin Cloud Servies Residential: de toekomst van residentiële monitoring!

27/01/2025

Daikin introduceert Daikin Cloud Service Residential, een online monitoringplatform waarmee jij als HVAC-professional de residentiële Daikin-installaties van jouw klanten eenvoudig op afstand kunt monitoren, finetunen en beheren.

Voordelen voor de installateur
Installateurs kunnen nu op afstand de instellingen van het systeem van de klant monitoren en beheren aan de hand van een reeks parameters en datapunten, terwijl ze serviceproblemen en daarnaast (eventuele) storingen snel kunnen diagnosticeren en oplossen.
Meer installatiecapaciteit: Diagnose en probleemoplossing op afstand stroomlijnen het proces, wat leidt tot snellere en efficiëntere oplossingen. Hierdoor worden bezoeken op locatie tot een minimum beperkt en neemt de installatiecapaciteit toe. Op dit moment gaat er een aanzienlijke hoeveelheid tijd verloren door bezoeken aan systemen met onjuiste instellingen. Daarnaast kan DCS Residential ook worden gebruikt om defecte systemen aan te pakken.
Kostenbesparing: Monitoring op afstand vermindert de noodzaak voor bezoeken ter plaatse en verbetert het percentage eerste herstellingen. Bovendien bespaart het tijd en reiskosten, waardoor het rendement van de werkzaamheden van de installateur verbeterd wordt.
Verbeterde klantenservice: Installateurs kunnen snellere en betere klantenondersteuning bieden door hun systemen op afstand te monitoren. Ze kunnen snel reageren op vragen van klanten, snelle oplossingen aandragen en een hoger serviceniveau bieden.

Voordelen voor de eindgebruiker
Dankzij de monitoring op afstand kunnen jouw klanten vertrouwen op een betere serviceverlening en kunnen problemen worden opgelost, zelfs voordat ze verschijnen.
Minder uitval: Door storingen snel op te sporen en te verhelpen wordt de stilstand van het systeem tot een minimum beperkt.
Kostenbesparing: Monitoring op afstand helpt bij het identificeren en aanpakken van storingen zonder dat er bezoeken ter plaatse nodig zijn. Hierdoor worden minder reis- en servicekosten in rekening gebracht.
Een gerust gevoel: Klanten voelen zich gerustgesteld in de wetenschap dat hun systemen op afstand worden gemonitord en vertrouwen erop dat eventuele storingen direct worden aangepakt. Dit verbetert hun algehele gebruikservaring en de klanttevredenheid.

Hoe krijg je toegang tot Daikin Cloud Services Residential?
De installateurs en de technici van Daikin, kunnen DCS RA benaderen via Stand By Me. Daarvoor moet de installatie geregistreerd staan en moet er toestemming worden gegeven door de eindgebruiker binnen het garantieplatform Stand By Me. Na registratie in Stand By Me door de installateur, krijgt de eindgebruiker automatisch een e-mail met de vraag voor toestemming. Dit gebeurt altijd conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

De eindgebruiker geeft eerst toestemming via het Stand By Me portaal. Keuze voor toestemming wijzigen, kan de klant ook altijd later nog in de Onecta app. Een andere belangrijke voorwaarde voor toegang tot DCS Residential is dat de eindgebruiker de installatie moet verbinden met de Daikin Cloud via de Onecta app.

Wat is Stand By Me?
Stand By Me is een aftersalesplatform dat functioneert als een digitaal logboek om de status van de bestaande installaties bij te houden en mogelijkheden biedt voor aftersalesactiviteiten, om bijvoorbeeld  een verlenging door te voeren na de expiratiedatum van Daikin Cloud Service Residential. Het verlengen verloopt altijd per jaar en wordt beschikbaar gesteld middels E-packages.

Door Stand By Me te gebruiken kun je:
- garantiegegevens beheren
- installaties op afstand monitoren
- onderhoud beheren
- reparatieactiviteit registreren
- bestellingen inzien

Meer weten??
Voor meer informatie over Stand By Me kun je contact opnemen met jouw lokale Daikin-vertegenwoordiger of registreren op de Daikin Professionals Portal.