Case: oplossing voor zorginstelling
30/12/2021
Snel schakelen, meedenken met de klant en meer zijn dan alleen maar een dozenschuiver. Dankzij onze collega’s op de afdeling Techniek konden de bewoners van een Drentse zorginstelling snel weer warm douchen. “Wasco is één van de groothandels die niet alleen een dozenschuiver is maar ook echt meedenkt met engineeringsvraagstukken”, aldus Michel Spans, projectleider bij BAM Bouw en Techniek.
Donderdagavond: Het probleem
Op donderdagmiddag 21 oktober 2021 werd de melding van een warmwaterstoring ontvangen. Het bleek te gaan om een lekke boiler en dat betekent dus geen warm water zolang de boiler buiten bedrijf is. Er moest snel gehandeld worden want geen warm water in de herfst is een ware nachtmerrie. “Op deze locatie wonen patiënten die fysiek beperkt zijn en iedere verstoring in hun dagelijkse ritme kan wekenlang naweeën veroorzaken.”
Vrijdagochtend: De zoektocht
Op vrijdagochtend begon de zoektocht naar een nieuwe boiler. “Ons plan was om eerst precies dezelfde boiler te kopen, maar dat lukte niet door de lange levertijd. Ja en dan ga je groothandels bellen…”, aldus Michel. Dat bleek lastiger dan gedacht, want de meeste groothandels doen waar ze in de basis ook voor zijn: het leveren van spullen. “Maar het lag in dit geval ingewikkelder, want een nieuw type boiler zou verstrekkende gevolgen kunnen hebben voor bestaande systemen en installaties.”
Vrijdagmiddag: De oplossing
Uiteindelijk kwam BAM FM Services uit bij de afdeling Techniek van Wasco. Hier werd onderzocht wat de gevolgen zouden zijn van een ander type boiler dan degene die kapot was gegaan: werkt de boiler met de al aanwezige installaties en technieken? Wat zijn de maximale afmetingen die de boiler mag hebben? En is de boiler per direct beschikbaar én leverbaar? Met een speciale koerier is de nieuwe boiler uiteindelijk vrijdagmiddag geleverd.
Zaterdagochtend: Lekker warm
Een speciaal bouwkundig team van BAM FM Services heeft de boiler via het dak op de zolder geplaatst. Vanaf zaterdagochtend konden de bewoners en werknemers weer van warm water genieten.
Wasco
“Ik heb goede ervaringen met de service bij Wasco”, vertelt Michel. “De groothandel is niet alleen maar een dozenschuiver maar denkt ook echt mee met engineeringsvraagstukken. Ze stellen de juiste vragen, bedenken slimme oplossingen, komen met ideeën, geven advies en pakken ook een efficiënte levering mee. Wasco is een volwaardige partner voor ons in het BAM Quick Response Team. De organisatie is zo ingericht dat ze mee kunnen denken in kansen en oplossingen. Ze blijven van kop tot staart betrokken en dat is heel waardevol.”